Raspberry Pi Forum

Welkom op dit NIEUWE Raspberry Pi Forum! Plaats jouw projecten - vragen & berichten!

By Lulllaby
Laten we maar beginnen met de Zero die je hebt en een OS er op zetten, ik denk later aan Raspberry PI OS Lite , Wat er nu op zit mag je dan ook wissen (mits je het niet al hebt) en vervangen voor Raspberry Pi OS with desktop gaat je dat lukken?

Om niet te ver vooruit te lopen wacht ik eerst even of het je is gelukt en of je tegen problemen bent aangelopen. Heel veel succes en plezier :)
By H4ck3r
Hoi ik wil wel HEEEEEL graag leren programmeren om te hacken mar kan dan niet beter lite gebruiken zodat ik met een terminal kan werken als ik bij de politie wil werken voor een baan Ik heb nu wel een laptop met Windows en kan dan ook Phyton doen daarop misschien of met de echte raspi OS is beter? Kan ik dan bijvoorbeeld beter een Radpi flavor kopen? Daarvoor want als dat beter is dan doe ik dat wel.
By Lulllaby
Denk het niet, maar erg jong. :D

Edit: En als het wel zo is dan stoppen ze vaak snel 8-) Niet druk om maken en lekker verder met je eigen Raspberry project gaan.
By Lulllaby
Als het er op staat hoef je er niets aan doen, heb je al update gedaan via de terminal (terminal gaat je vriend worden in de toekomst ;)) :
Code: Selecteer alles
sudo apt-get update
En daarna:
sudo apt upgrade 
En vervolgens:
sudo apt autoremove
Let op dat je niet de volgende doet (onnodig voor nu).
sudo apt full-upgrade 
By Medido
Het is wel gelukt, maar volgens mij doet de Zero het niet goed omdat het duurt allemaal heel erg lang om te laden en kan amper een website bekijken. :shock:
By Lulllaby
Je moet de Zero niet zien als een echte computer om te surfen op internet en dat soort dingen, je moet het zien als een device die er voor zorgt dat je connectie's kunt maken met externe apparaten en meer niet. Dat was ook al een beetje mijn twijfel waardoor ik sprak over de Lite versie, maar dan heb je slechts een CLI (alleen het knipper blokje/streepje en geen "grafisch" bureaublad).

Het maakt het iets spannender, maar feitelijk niet heel veel ingewikkelder. Als je zin hebt wil ik je wel helpen om het via de CLI te doen en gaan we kijken of we (ook ik moet leren) het voor elkaar krijgen zonder GUI (Graphical User Interface).

Als je zin hebt dan geef maar ene gil. ;)

Ik wil graag ook een hdmi poort gebruiken om een g[…]

USB wifi antenne

heeft nu helemaal niemand een idee welke externe a[…]